۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۸ در روسیه در پایین ترین سطح خود نسبت به سالهای ۱۹۹۱ تا کنون قرار گرفته است.

نرخ بیکاری در روسیه به پائین ترین سطح، از سال ۱۹۹۱ تا کنون رسیده است. شمار افراد بیکار در روسیه که به طور رسمی ثبت شده اند، در طول مدت زمان یک هفته، از هشتم تا پانزدهم ماه اگوست سال جاری  به میزان ۲۴۰۰ نفر کاهش یافته است،  و به رقم ۶۸۴،۷ هزار نفر رسیده است.

به نقل از ماکسیم تاپیلین وزیر کار فدراسیون روسیه، رقم بیکاری ثبت شده در سال جاری پائین ترین رقم بیکاری ثبت شده از ابتدای دهه نود میلادی تا کنون به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری وزارت کار روسیه به نقل از ماکسیم تاپیلین وزیر کار این کشور، آمار ثبت شده اخیر در حوزه بیکاری در نوع خود به عنوان یک رکورد محسوب می شود و به کمترین رقم خود از سال ۱۹۹۱ رسیده است.

لازم به ذکر است که پائین ترین نرخ بیکاری در روسیه تا قبل از رقم ثبت شده در سال جاری، برمی گردد به میزان میزان ثبت شده این شاخص در سال های ۱۹۹۰ که به دلیل کاهش نرخ زاد ولد به وجود آمده بود و این کشور با کاهش کادر مورد نیاز و نیروی کار مواجه شد.

ماکسیم تاپیلین وزیر کار فدراسیون روسیه اظهار داشت، وضعیت بازار کار در این کشور گواه کمبود نیروی انسانی و آماده به کار است. در حال حاضر روند بدین گونه است که نیروی کاری که در سال های پس از جنگ و در دوره ای که نرخ زاد و ولد به اقتضای شرایط، بالا بود متولد شدند، اکنون بازنشسته می شوند و جای خود را به نسل جدید می دهند، نسل کم جمعیت، متولدین سال های ۱۹۹۰، که اکنون آماده کار هستند و بایستی چرخ کار کشور را به حرکت در آورند.

وزیر کار فدراسیون روسیه افزود که نرخ بیکاری ثبت شده در مدت زمان مشابه در سال گذشته (۲۰۱۷ میلادی) ۷۸۴،۲ هزار نفر بوده است.

با این وجود، بر اساس گزارش وزارت کار فدراسیون روسیه، تا ۱۵ ماه اگوست سال جاری در مجموع در فدراسیون روسیه، حدود ۲۰،۲ هزار نفر در شرایط بیکاری موقت (تعلیق کاری و یا وقفه کار با توجه به شرایط پیش آمده در فعالیت محل کار) به سر می برند، همچنین ۸۴،۸ هزار نفر به صورت پاره وقت فعالیت دارند.

در خبرگزاری وزارت کار روسیه آمده است که تا تاریخ ۱۵ ماه اگوست سال جاری میلادی سطح بیکاری ثبت شده به طور متوسط در روسیه ۰،۹ درصد از جمعیت فعال اقتصادی می باشد (میزان این شاخص تا ۱۵ اگوست سال قبل معادل %۱ بوده است).

لازم به ذکر است که میزان نیروی کار مورد نیاز که توسط کارفرمایان در سازمان های کاریابی ثبت شده است حدود %۱،۷ میلیون نفر می باشد.

شایان ذکر است که در هفته دوم ماه اگوست سال ۲۰۱۸ میلادی، شمار بیکاران روسیه در ۶۰ منطقه کاهش یافت و در ۲۳ منطقه این کشورافزایش یافته است. نینتسکی، چوکوتسکی، ماری ال، کارلین، تووا، پسکوفسکی، ماگادانسک، واارونژسک و کامچاتسکی از جمله مناطقی بودند که شاهد کاهش چشمگیر نرخ بیکاری بوده اند، و اینگوشتیا، کریمه، کاباردینو-بالکاری، کالمیکی، تاتارستان، تومن، کاستروم، کالینینگراد و سواستاپول از جمله مناطقی هستند که نرخ بیکاری در آن افزایش یافته است.

منبع: اینترفاکس، ودومستی

https://www.interfax.ru/business/۶۲۵۸۸۲

کد خبر 3127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =